Firma Solar wspiera klientów w zaopatrzeniu, oferuje szeroki wachlarz usług, które optymalizują działania klientów - wśród nich Solar proponuje możliwość zredukowania administracji przejmując zarządzanie zapasami i zarządzanie procesem zamówieniowym.

Jest to zadanie, które zapewniło, że niezbędne produkty są zawsze w magazynie, a za pomocą rozwiązań do elektronicznej rejestracji pobrań towarów zautomatyzowano proces ponownego zamawiania.

Jednym z klientów Solar w Szwecji jest SCA w Sundsvall, gdzie wybrane artykuły elektryczne znajdują się na stałe w magazynie klienta. Solar przejął całe zarządzanie lokalnym magazynem i obciążenie jego wartością w SCA, który składa się z ponad 400 różnych artykułów elektrycznych. Solar obsługuje teraz trudne i czasochłonne zadania związane z negocjacjami z dostawcami, zamawianiem artykułów, uzupełnianiem stanów i podawaniem statusów realizowanych zamówień. W ten sposób system zamówień w SCA stał się znacznie bardziej systematyczny i dynamiczny.

- Przejście na dynamiczny magazyn działało dobrze od samego początku. Całe zarządzanie zapasami artykułów elektrycznych z firmą Solar odbywa się dziś całkowicie automatycznie. Pozbywamy się praktycznie całej administracji, a zamiast tego Solar zajmuje się tym za nas. Po prostu rejestrujemy pobranie towaru z magazynu za pomocą mobilnego PDA poprzez skanowanie towaru. System jest następnie automatycznie powiadamiany o konieczności uzupełnienia zapasów. W zasadzie nie musimy już więcej myśleć o procesie - Solar dba o to, abyśmy mieli towary, który potrzebujemy, mówi Martin Näslund, Förrådssamordare w SCA Underhåll w Sundsvall.

Dynamiczne magazynowanie oszczędza czas

Solar i SCA Ortviken wspólnie ustaliły zakres asortymentowy oraz poziomy min/max. Gdy system sygnalizuje potrzebę uzupełnienia stanów, zamówienie zostaje automatycznie umieszczone w systemie i wyeksportowane do dostawcy. Towary docierają do magazynu i umieszczone w odpowiednim miejscu. Informacja o stanie zostaje automatycznie zaktualizowana w systemie. Pozwala to zaoszczędzić czas w centrali SCA Ortviken. Zakres artykułów magazynowanych jest na bieżąco analizowany i dostosowywany (zwiększany/zmniejszany) w razie potrzeby, ponieważ dynamiczne rozwiązanie ułatwia również dodawanie i zdejmowanie pozycji. Nadal istnieje system ręcznego zamawiania, dzięki czemu można składać dodatkowe zamówienia, jeśli zajdzie taka potrzeba. - Oferujemy obsługę na poziomie operacyjnym wraz z obsługą zarządzania zapasami, dzięki czemu oszczędzasz czas na całym procesie zakupowym. Eliminuje to ryzyko braku towaru na magazynie. Po prostu zejdź do magazynu i odbierz przedmiot. Dlatego SCA Orviken unika konieczności dokonywania bieżących zakupów i niepotrzebnego czasu oczekiwania na dostawę towarów - mówi Malin Lindgren, kierownik ds. Logistyki klienta w Solar Sverige AB.

Na co dzień Malin Lindgren pełni rolę łącznika między usługami logistycznymi Solar a potrzebami klientów. Malin Lindgren była również zaangażowana we wdrażanie dynamicznego magazynu w SCA Ortviken.

Rozwiązanie skanera online natychmiast tworzy wartość

Dynamiczne rozwiązanie magazynowe jest elastyczne i może być wdrażane we wszystkich typach firm. Lokalny magazyn SCA Ortviken, korzystając z rozwiązania skanera online i opartego na systemie Android, komunikuje się bezpośrednio z systemem. - Chodzi o to, aby móc śledzić i dostosowywać stan magazynowy do aktualnych potrzeb klienta. Rozwiązanie skanera jest online, więc na bieżąco rejestrują się zmiany w magazynie. Przyjmując i pobierając towar, system jest automatycznie powiadamiany, a stan zapasów jest odpowiednio aktualizowany. W ten sposób możemy natychmiast tworzyć wartość, ponieważ możemy śledzić stan zapasów i mieć pewność, że towary są dostępne przez cały czas, wyjaśnia Malin Lindgren.

Mniej administracji w życiu codziennym

Podczas budowania/wdrażania lokalnego magazynu w SCA Ortviken przy ustalaniu zakresu produktowego analizowano historię konsumpcji towarów, dzięki czemu można było wskazać rzeczywiste zapotrzebowanie produktowe na magazyn. O nowe dostawy i uzupełnienia towarów dbają pracownicy Solar z lokalnego oddziału w Sundsvall. W ten sposób codzienna administracja jest znacznie zredukowana dla pracowników magazynu SCA.

- Nie ma potrzeby kontaktowania się z firmą Solar każdego dnia. Prowadzimy dialog tylko wtedy, gdy chcemy zmienić zakres lub poziomy min/max. Ale poza tym wszystko działa tak, jak powinno, podsumowuje Martin Näslund.

Jesteś zainteresowany TCO?
Tel: +48607527757
mail: tco@solar.pl

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej ofercie, wypełnij formularz kontaktowy. Nasz handlowiec skontaktuje się z Tobą w celu umówienia spotkania.

Formularz kontaktowy

Napisz, w czym możemy Ci pomóc. Postaramy się odpowiedzieć na każde pytanie
NIP:

Imię i Nazwisko
(osoba odbierająca towar):
Adres e-mail:
Telefon:
Temat:
Treść:
Załącznik:
Dodaj załącznik