Poznaj system inteligentnego magazynowania Kanban!

Dobre zarządzanie magazynem to prawdziwa sztuka. Odpowiednia organizacja i dbałość o dostępność niezbędnych produktów, ma kluczowy wpływ na płynność procesów zachodzących w firmie. Sprawne działanie magazynu ma też bezpośredni wpływ na koszty związane z logistyką i zaopatrzeniem – a to przecież składa się na ogólne koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa. Do tych kosztów zaliczyć także trzeba czas, jaki muszą poświęcić pracownicy na organizację zaopatrzenia, składanie zamówień, fakturowanie kilku dostawców i dopilnowanie, aby nie zabrakło niezbędnych materiałów. Skoro już jesteśmy przy zamówieniach i zapasach. Jak wiele razy zdarzyło się Wam zamówić komponenty „na zapas”, których jednak nie zużyliście? Do takich sytuacji dochodzi do większości przedsiębiorstw. W taki sposób dochodzi do zamrożenia środków finansowych w materiałach, których nie zużywamy. Zalegające w magazynie towary zajmują przestrzeń, która mogłaby być lepiej wykorzystana – a przestrzeń magazynowa to także koszty. W Solar Polska znaleźliśmy na to sposób. System Kanban to inteligentne magazynowanie, które można wdrożyć praktycznie w każdym przedsiębiorstwie.

Jak działa system magazynowania i zaopatrzenia Kanban?

W Solar Polska uważamy, że rozwiązania dla biznesu i przemysłu są wtedy dobre, gdy są dopasowane do przedsiębiorstwa, a nie na odwrót. Tak samo jest z systemem inteligentnego magazynowania Kanban. System Kanban został stworzony po to, by lepiej zarządzać zapasami w magazynie. Na początku realizacji usługi Klient określa, jakie produkty są dla niego niezbędne, a także ilości minimalne i maksymalne tych produktów w magazynie. Każdy z komponentów przechowywany jest w dwóch pudełkach. W momencie, gdy zabraknie produktów w pudełku w pierwszym rzędzie, pracownik magazynu skanuje kod znajdujący się na pudełku. W tym momencie do naszego systemu trafia informacja o zapotrzebowaniu na dany produkt. O braku produktu klient może także poinformować nas za pośrednictwem Solar Webshop, dodając produkty na listę. Zanim dostarczymy zapas komponentów do uzupełnienia w magazynie, klient korzysta z produktów znajdujących się w drugim pudełku. Brzmi prosto, prawda? I dokładnie takie jest w praktyce!

Jakie są zalety systemu Kanban?

Z doświadczenia wiemy, że czynności związane z poszukiwaniem komponentów, kontaktowaniem się z dostawcami i składaniem zamówień, zajmuje nawet kilka godzin dziennie. Klienci korzystający z inteligentnego magazynowania Kanban mogą ten czas przeznaczyć na wykonywanie zadań o wyższym priorytecie, lub lepiej spożytkować czas swoich pracowników. Dzięki systemowi Kanban magazyn jest bardziej uporządkowany, a także lepiej zorganizowany. Wdrażając system inteligentnego przechowywania odzyskasz przestrzeń magazynową – ograniczysz liczbę zalegających na półkach magazynowych, niepotrzebnych w danej chwili produktów. Skontaktuj się z naszymi doradcami, aby dowiedzieć się więcej!