Po oddzieleniu się części Solar odpowiedzialnej za liczniki w Dansk Målerværksted, dyrektor generalny Jacob Jorgens w 1925 zmienia profil działalności firmy Nordisk Solar Compagni na „produkcję i sprzedaż artykułów elektrycznych i radiowych”
Jacob Jorgensen od pierwszych testów w 1923 roku z dużym zainteresowaniem przyglądał się rosnącemu zainteresowaniu ludzi odbiornikami radiowymi. W Europie powstaje szereg państwowych stacji radiowych na czele z BBC. Wizjoner nie ma wątpliwości, że stacje radiowe staną się pierwszym środkiem masowego elektronicznego przekazu. Jacob Jorgensen był pewien, że radio szybko stanie się tak powszechne jak elektryczność.
Dużo się działo od założenia Nordis Solar Compagin na pierwszym piętrze w przy ulicy Rendebanen 6 w Kolding w 1919r. Dynamiczny rozwój firmy skutkował dwukrotną zmianą lokalizacji. Chociaż nowe miejsca w Haderslevgarde zapełniały trochę dodatkowej przestrzeni, nadal konieczne było wynajmowanie magazynów w dwóch oddzielnych miejscach w mieście.
Oblicze nowoczesnego i zelektryfikowanego świata fascynowało masy, zwłaszcza w dużych miastach. Także Solar odczuwa rosnące zapotrzebowanie, zamówione towary nie mieszczą się już w jednej paczce wysłanej na dworzec kolejowy.
Pierwszy jeżdżący sprzedawca firmy to N.C Jehrbo. Jehrbo przejeżdża danie w wzdłuż i w szerz. Jest godnym zaufania kompetentnym doradcą. Dzięki swojemu kompetentnemu szefostwu i odpowiedniej prezencji jest w stanie przekonać wielu elektroinstalatorów do zakupów w Solar. Pojawiają się nowi klienci, a dzienna ilość zamówień rośnie z niespotykaną dotąd szybkością.
W 1924 możliwość dobierania radia zaraz obok pojazdów silnikowych jest jednym z bardziej poczytnych tematów w prasie. Nordisk Solar Compagin produkuje szeroki asortyment części do budowy odbiorników radiowych, które są kupowane przez majsterkowiczów budujących własnoręcznie odbiorniki. Jacob Jorgensen zdecydował żeby sprawdzić możliwości produkcji gotowych odbiorników. W mgnieniu oka zakupiono lampy lutownicze i lutownice. Po kilku miesiącach eksperymentów z wyszkolonym lokalnym operatorem telegrafu Meyerem, Jacob Jorgensen i jego dwóch pracowników Johs Olesen i N.C Jehrbo jesienią 1924r odnieśli sukces składając dwa działające prototypy.
W tym momencie, Joregnsen był przygotowany do rozpoczęcia produkcji. Pozostawało mieć nadzieje, że rząd oficjalnie ogłosi przyznanie Duńskiej rozgłośni licencje na nadawanie. Stało się to 1 kwietnie 1925 r. Solar wystartował wtedy z produkcją odbiorników radiowych pod nazwą Audiola.
Nazwa zostało wymyślona przez Jehrbo powstała z połączenia nazwy fabryki lamp Audion i nazwy Amerykańskiej fabryki lamp Radiola. Johs Olesen jest odpowiedzialny za zarządzanie aktualną produkcją, inżynier S. Lindberg zajmuje się rozwojem.
W 1926 roku Nordisk Solar Comagin wypuszcza na rynek pierwszy odbiornik, „4 lampowa Audiola de Luxe”. Urządzenie kosztuje 160 koron duńskich (obecna wartość wynosiła by ok 5 445 koron to jest 3 127zł) jest ono sprzedawane tylko w hurtowniach elektrykom. Podczas kiedy nowe modele dochodziły do asortymentu, Audiola zaczęła produkować również głośniki.
Solar który zarządzał marketingiem i sprzedażą Audioli, opublikował pierwszy katalog z produktami Audiola NSC w 1929r. W tym samym czasie Jacob Jogensen przygotował broszurę w języku Angielskim tak żeby zacząć eksport Audioli. W katalogu znalazły się cztery radia i głośnik NSC.
Jacob Jogensen idealnie wyczul moment w którym należy rozpocząć produkcję radioodbiorników. Liczba słuchaczy rośnie z godziny na godzinę. W 1926 r zostało zarejestrowanych około 130 000 odbiorników radiowych.
Właściciel nowego przedsiębiorstwa Jacob Jorgnsen mówi: „Radia Audiola nie tylko nadążają za duchem czasu. Audiola rozwija i projektuje modele, które wyznaczają czasy.”